dimarts, 6 de desembre del 2011

Compromís denuncia que la Generalitat Valenciana no ha previst cap inversió directa a Bétera en 2012

Compromís presenta dos esmenes d'addició als pressupostos de la Generalitat de 2012 perqué s'inicien les obres del tercer centre d'educació primària i s'augmente la freqüència de pas dels metros.

"És sorprenent que el PP de Bétera no haja pressionat perquè els pressupostos de la Generalitat incloguen alguna inversió per al poble", denuncia Cristina Alemany.

Compromís per Bétera denuncia l'abandonament sistemàtic que patix any rere any el poble de Bétera en els pressupostos de la Generalitat Valenciana. “No apareix cap inversió directa en els pressupostos del 2012 que beneficie el nostre poble. És sorprenent que el PP de Bétera, que porta des de 2003 governant al nostre poble, no haja pressionat al govern de la Generalitat, també del PP, per a què els pressupostos incloguen alguna inversió per a Bétera”, afirma Cristina Alemany, portaveu del grup municipal de Compromís per Bétera. "Amb estos pressupostos -continua- queda clar que Bétera no és una prioritat per al govern popular de la Generalitat”.

Per tal de corregir estes mancances, Compromís per Bétera ha presentat dos esmenes d'addició als pressupostos de la Generalitat a través del grup parlamentari de Compromís a les Corts Valencianes en què sol·licita la inclusió de dos projectes per a 2012.

La primera esmena sol·licita incloure el projecte de millora de la Línia 1 del Metro en el tram Bétera-Psiquiàtric. Alemany explica: “Este punt va ser una de les propostes electorals de Compromís per Bétera en les últimes eleccions locals i autonòmiques. A més, fa molts anys que reclamem estes millores. En els últims dos anys i mig, hem presentat 3 mocions i més de 5 preguntes a l'exconseller i a l'actual consellera d'In­fraestructures, per demanar que augmente la freqüència de pas del metro, que cada vegada té més usuaris.”

La segona esmena, destinada a la millora de les infraestructures educatives del poble, sol·licita l'inici de les obres del tercer centre d'educació primària. “En l'actualitat, les infraestructures educatives que té Bétera no són suficients per a cobrir la demanda de places; però el pitjor de tot és que la situació s'agreujarà a mesura que passen els anys. La Conselleria d'Educació té en les seues mans evitar que l'alumnat de Primària curse l'ensenyament obligatori en barracons”, afirma Alemany.

1 comentari:

  1. Segons tinc entes vale que va haber retalls en el tema de la mitjora de la linea 1 de metro valencia:
    Los primeros trenes de la mañana y los últimos de la noche de Metrovalencia —y algunos al mediodía— dejarán de prestar servicio a partir de febrero de 2012, según el gráfico de circulaciones que la dirección de FGV ha hecho llegar a los sindicatos con representación en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). Desde la empresa califican la medida como «Nuevo plan de Servicios de FGV» que se pone en marcha «con la finalidad de ajustar la oferta a la demanda actual y conseguir mejorar la productividad de la empresa».

    La iniciativa, aseguran, «está incluida en el Plan de Competitividad de FGV, que pretende alcanzar una reducción de costes de explotación y ser más eficientes, al reducir gastos como el consumo de energía eléctrica», aseguran fuentes oficiales de la empresa. Y destacan que «con el nuevo planteamiento de servicios la empresa pretende ser más flexible a la hora de planificar sus servicios, más ajustados a la demanda real del día a día y de eventos o acontecimientos especiales como Fallas, Hogueras de San Juan, Ferias o acontecimientos deportivos o culturales». Y justifican que, como en los últimos años, «FGV ha realizado un gran esfuerzo por incorporar trenes con mayor capacidad, en la actualidad puede transportar más viajeros con menos trenes en circulación.

    El Sindicato Independiente Ferroviario (SIF) no lo ve igual. Considera que con la eliminación de los primeros y los últimos trenes en las líneas 1, 3 y 5 «se verán afectados los trabajadores, sobre todo los que usan el metro a primera hora de la mañana». Además, el SIF ve ilógico que la empresa «se acabe de gastar 30,7 millones de euros en instalar el sistema de conducción automática ATO, en teoría para aumentar la frecuencia y, en lugar de eso, reduzcan los trenes». Algunas poblaciones se van a ver, además, directamente afectadas como Moncada, donde se eliminan varios trayectos desde Seminario o en l´Alcúdia, a la que eliminan el servicio directo que tenía con Valencia y que queda «borrada del mapa», critica el SIF. Se aleja así la propuesta de poner en marcha el proyecto de Metroribera, anunciado durante la época de García Antón. Se trataba de u nuevo servicio, bautizado como Línea 7, entre las estaciones de Villanueva de Castellón y Palmaret, que iba a permitir incrementar las frecuencias de trenes hasta los 15 minutos en hora punta. Se pretendía «aproximar las localidades del sur de la Línea 1 de la comarca de la Ribera, al centro comercial y económico de Valencia, para unir a través de un servicio semidirecto, unirá sin necesidad de transbordos, Villanueva de Castellón y la estación de Palmaret.

    FGV y el entonces conseller Mario Flores se comprometieron a poner este servicio en marcha a partir de 2009 para que Metroribera facilitara el transporte desde las poblaciones de la Ribera hasta los campus universitarios de Blasco Ibáñez, Tarongers y la Universidad Politécnica. Otro año más los vecinos de esta comarca tendrán que esperar.

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